Amer1knu - Interviu





Am stat de vorba cu Amer1knu si i-am pus cateva intrebari. Iata ce are de zis !

Fabian: Salut Americane. Pentru inceput, spune-ne cateva cuvinte despre tine.. Cati ani ai, de unde esti.. etc
Amer1knu: Salut, numele meu de fapt e Gheorghe Bogdan Marius, am 24 de ani, sunt nascut in Targoviste,unde am si trait de fapt toti acesti ani.

Fabian: Cand ai inceput sa canti hip`hop si cum a fost prima oara pe scena ?
Amer1knu: Pe la varsta de 13 ani am inceput sa ascult hip hop, vedeam in acelasi timp ca exact asa era si pe strada, atunci am vrut sa incep sa cant si eu. Iti dai seama ca a fost foarte greu la inceput dar usor-usor m-am acomodat, stii ca totul pare mare atunci cand esti mic! Cat despre primul meu concert... Ce sa zic? A fost prin 2001, la un bal al bobocilor, aveam emotii, iti dai seama, dar a fost bine! In prezent am peste 100 de concerte la activ si vor mai fi, te asigur!

Fabian: Ce parere ai despre hip'hop'ul romanesc din ultimii ani ?
Amer1knu: Evolueaza, de la an la an! E tot mai complex, iar MC-ii sunt din ce in ce mai multi. Faza e ca multi dintre ei nu au nicio treaba cu muzica asta, ca nici eu nu pot sa cant de masini, bani si altele daca eu de abia traiesc de pe o luna pe alta, nu?.. Esential e sa fii tu in piese, sa nu fii fals si sa transmiti un mesaj de fiecare data cand iei creionul si foaia! Ce sa zic, e ascendent!

Fabian: De cand "colaboarea" cu trupa La Familia si cum ai ajuns la Sisu & Puya ?
Amer1knu: Nu pot sa spun ca e o colaborare! Ma cunosc cu Puya, cu Sisu, cu Dj Wicked, suntem prieteni. Mai merg prin tara la concertele lor si mai cant uneori cate o strofa. Eu sunt pe cont propriu. Cu ei m-am cunoscut mai demult la un concert in Targoviste si de atunci am tinut legatura. Oricum tot respectul pentru ei! Eu unul am crescut cu muzica lor!

Fabian: Pe viitor te gandesti sa iesi cu un album ?
Amer1knu: Da! Categoric! In toamna trebuie sa fie gata, asa mi-am propus! Acum depinde si de buget, ca nu iti da nimeni bani, o sa fac totul pe cont propriu. Voi avea si colaborari cu nume grele din hip-hop-ul romanesc!

Fabian: Ce parere ai despre piraterie ? Crezi ca e eficienta vreo masura impotriva ei?
Amer1knu: Pirateria?.. Mi se pare un lucru foarte josnic, normal ca as vrea sa se ia masuri impotriva ei! Nu cred ca as fi singurul.

Fabian: Tu cum le comunici fanilor Amer1kanu sau fanilor hip-hop sa ia originalul ?
Amer1knu: Pai daca toti dau albumul jos de pe internet, inseamna ca nu au respect pentru cel care se zbate sa scoata proiectul respectiv! Automat si cel care canta daca nu are cine sa-l asculte, se opreste! Trebuie sa fie o legatura intre artist si public, un respect reciproc! Ca sa scoti un album iti trebuie instrumentale ; muncesti la ele sau le cumperi, nu vin batand din palme! Iti trebuie un studio unde sa inregistrezi si nu e gratis, te asigur! Sa nu mai zic de CD-uri, promovare, distributie! Ca sa apari pe TV trebuie sa arunci cascaval, sa cotizezi! Poti sa fii foarte bun dar daca nu te ajuta cineva consacrat, daca nu ai relatii, pile sau ceva de genul, nu faci nimic! Ca asa e in Romania. Nu cred ca un fan care asculta hip-hop sau alt gen de muzica nu poate sa renunte la o pizza si sa ia albumul, hai sa fim seriosi! Eu ca fan am luat multe albume in original, ca inainte de MC esti fan!

Fabian: Criza financiara are vreun efect asupra proiectelor hip-hop?
Amer1knu: Da, dar nu unul major! Asa cred eu...

Fabian: Care sunt oamenii muzicii care te-au inspirat dintotdeauna ?
Amer1knu: Sunt multi de la care ai ce sa inveti. Imi place 2pac, Dre, Snoop, Ice Cube, Xzibit, Nas si ar mai fi cativa. Iar de la noi La Familia, Zale, Nimeni altu, C.I.A. si cel mai mult imi place Cedry2k; ma regasesc in toate piesele lui!

Fabian: Tot mai putine case de discuri sar in ajutorul artistilor ; ce este de facut ca totul sa se rezolve ?
Amer1knu: Nu stiu ce e de facut, poate sa se cante numai porcarii ca asa vad k ai succes! Sau sa ne deschidem singuri case de discuri.. Nu stiu.. Subiectul asta ma cam indispune..

Fabian: Un mesaj pentru fanii tai si pentru blogul La Familia ...
Amer1knu: in primul rand nu stiu daca am fani, dar daca am le zic respect, sa asculte in continuare muzica asta ca au ce invata din ea, sa vina la concertele hip-hop, sa cumpere proiectele in original! Blogul e super tare, tineti-o tot asa! Pace!

Leave a Reply